Informér alltid læreren din om du har en skade, er syk eller gravid. Det er viktig for å kunne ta best mulig vare på deg under klassen.  Kanskje trenger du modifiserte øvelser. Yoga er medisin - det er sterke saker.

Er du helt nybegynner til yoga, ønsker vi at du skal gjøre minst fem yoga basic timer, før du blir med på de andre klassene på timeplanen.   Da lærer du det grunnleggende innen pust og bevegelse og hvordan du skal ta vare på deg selv under en klasse. Kan du det, vil du få mye mer ut av timene senere.  Unntaket er Yin Yoga som passer både nybegynnere og pensjonister.

 

Ingen er for stive til å gjøre Yoga. Yoga er et møte med deg selv - der du er - ingenting å få til eller å mestre. (Selv om du helt sikkert både mestrer og får det til etterhvert, og har det kjempegøy i tillegg).

Drikk mye før timen, og la vannflasken stå til etter timen. Vi fordyper oss i pust og å avbryte med drikke, tar fokuset bort fra det vi driver med. Ingen regler uten unntak selvfølgelig - kjenn på hva som er riktig for deg i dag. I tillegg, jobber vi i yoga med å snu prana (energiflyten i kroppen) oppover, og det å drikke vil føre den ned igjen.

 

Det er lurt å komme på yoga med tom mage - forsøk å spise minimum et par timer før du kommer. Har du morgenklasse – eventuelt spis noe lett, eller drikke en smoothie. Når vi gjør yoga beveger vi på mye - også spenningene vi har inne i kroppen. Dette kan føre til reaksjoner både under yoga og i etterkant. Kanskje møter du følelser du ikke har sett på en stund. Pust og la det passere :)

Unngå parfymer og produkter med sterk lukt når du skal gjøre yoga. De du praktiserer med har kanskje allergier eller er sensitive. Vi ønsker å skape en så nøytral atmosfære som mulig.

Webdesign og webutvikling: Digi Publishing AS

Personvern